12 Ağustos 2013 Pazartesi

Yeni Hedef

Bayram tatilinde her zamanki gibi evdeydim. Digitürk sağolsun, National Geographic ve film kanalları sayesinde günün en sıcak saatlerini klimali evimde keyifle geçirdim. İçlerinde en sevdiğim Nat Geo Adv. kanalı. Adamlar her yeri geziyor, tam hayalimdeki gibi. Nasıl heveslendiğimi anlatamam.Belki şu sıralar yurtdışı için imkanım olmaz ama yaşadığım şehri keşfetmek aynı heyecanı verebilir :) . 
Geçen gün D&R'da gezerken Saffet Emre Tonguç 'un "İstanbul hakkında her şey" isimli kitabını buldum ve hemen aldım.


Kitabın içinde yaklaşık 2000 farklı mekandan bahsediliyor. Çılgınca bir karar aldım ve bu kitapta bahsedilen her yeri gidip görmeye karar verdim :).İlk iş olarak dünyanın parasını verip bir kenara attığım Nikon D80'nimi tekrar gün yüzüne çıkarıp bir elden geçirmem gerekiyor. Gezdiğim her mekanın tarihi özelliklerini önceden iyice araştıracağım. Sonra gidip gezdiğim yerler hakkındaki izlenimlerimi ve çektiğim fotoğrafları blog'umda paylaşacağım. Eh, hedef verince ne yapıyoruz? Ona bir dead line veriyoruz... Kitaptaki her yeri gezip tamamlamak için de kendime tam 1 yıl süre vereceğim... Nasıll ama ?!!! :)))

Bu fikir tanıdık geldi öyle değil mi? Evet, bu fikri Julie&Julia filminden kopya çektim. Julie&Julia Sevdiğim filmlerden biridir. Bu bayram tatilinde Digitürk'te yine verdiler. Tam da böyle gezilere katılmakla ilgili hayaller kurarken bu filmin tekrar karşıma çıkması sanki Tarı'nın bir mesajıymış gibi geldi :). Filmde Julia isimli hayatından memnun olmayan genç bir bayan, Julie'nin zamanında yazmış olduğu yemek kitabındaki tarifleri 365 gün içinde yapıp yemek blogunda yazmayı hedefliyor ve bunu başarıyor.
Ah tabi bu yeni hedefimin heyecanı ile mevcut hedeflerimi bir kenara atacağımı düşünmeyin.Örneğin PMP sınavına çalışmaya devam edeceğim. Yapmam gereken en önemli şey, hayatımda bir denge kurabilmek ...


2 yorum: