4 Ağustos 2013 Pazar

Olmadı, bi daha...


Maalesef PMP sınavında başarılı olamadım. Son dakika atakları işe yaramadı. Sınav sonrası büyük bir kızgınlık içindeydim, hem kendime hem de yıllık iznimi almama engel olan sebeplere... Ama bir yandan doğru bir düşünce olmadığının da farkındaydım. Ankara sokaklarını arşınlarken kendime telkinlerde bulunup duruyordum. Öyle ya... Oraya gelen bir çok kişi aylarca çalışmıştı. Aralarında, benim çalışmayı tamamlayamadığım kitabı 2 kere hatmetmiş olanlar bile vardı. Ben o yıllık izni almış olsaydım bile belki de yapacağım çalışma yeterli olmayacaktı. Kim ne derse ne desin, bu sınav çalışmadan ve emek vermeden geçilemez. Hele ki gerçek hayatta  proje yönetimini tam anlamı ile tecrübe etmiyorsanız ve bir çok konu sadece teorik bilgi ile sınırlı ise şansınız biraz daha zor demektir. Bu durumda, uzun süre çalışan insanların emeğine saygı duymalı ve  bir kaç haftalık çalışma ile sınavı geçemediğim için şımarıklık yapmamalı ve üzülmemeliydim. Neyse, sonra değer verdiğim bir kaç insanın sözleri ile rahatladım ve haftayı atlattım.
İşte bu konuya dair yeni taahhütüm ; Bundan sonra yapacağım şey, bilgiler soğumadan yeniden çalışmaya başlamak olacak. Henüz PMBOK'in yeni versiyonunu bulamadım.Ayrıca Rita Mulcahy'nin de yeni versiyona göre hazırlanmış kitabı lazım. Onları temin edene kadar aynı kalan bölümlerden çalışmaya devam edeceğim. Ayrıca sınava yeniden girişim de mutlaka bu yıl sonundan önce olacak.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder