8 Aralık 2013 Pazar

Söyledim gitti..

Çok yoğun bir hafta geçirdim. yapmayı planladığım işlerin dışında ele almam gereken bir çok başka acil ve önemli iş çıktı. Mesaiye kalmak bile yeterli olmadı. Oysa işler bir kenara, yıl boyu gösterdiğim olumlu gelişmeleri anlamlı ve ölçülebilir bir şekilde toparlayıp patronuma sunmam gerekiyordu. Amacım maaşımda iyileştirme istemekti. Haftanın sonuna kadar zar zor hazırlıklarımı tamamladım. Bu sefer de patronun boş vaktini yakalamak mümkün olmadı. Adam o kadar yoğun ki.. 30 sn, bilemedin 1 dakika dikkatini çekip bir şey söyleyebilirseniz şanslısınız. Geri kalan sürede ya araya biri giriyor, ya telefonu çalıyor, ya bir toplantıya yetişmesi gerekiyor ya da...bidi bidi bir şeyler işte. Yok yok yok, adamın zamanı yok...


Susan Miller'ı bilirsiniz. Dünyaca ünlü bir astrolog. Çoğu zaman nokta atışı yorumlar yapıyor. Burcumun bu ayki yorumunda zam, terfi vb bir isteğiniz varsa altı aralık'a kadar yapmalısınız diyordu. Yoksa Mars burcumdan çıkacağı için uzunca bir süre tekrar şansım olmayacakmış. Cuma akşamı mesai bitti, saat epey ilerledi. Baktım hala patron çok yoğun, pazarlama bölümündeki arkadaşlarla bir şeyler çalışıyorlar. Kalktım gittim yanına. Önce bir halini hatırını sordum. Altından ne çıkacak der gibi bakmaya başladı.
- Patron ! Bugün ayın altısı. Artık size çok önemli bir şey söylemem lazım. Yoksa geçti gitti, dedim.
Evet, ilk yedi sekiz saniye içinde dikkatini çekmeyi başarmıştım. Tüm alıcılarını açmış dikkatle beni dinliyordu. Geri kalan 20 saniyemi çok iyi kullanmalıydım, devam ettim.
- Susan Miller diyor ki, zam, terfi, prim ... Ne beklentiniz varsa mutlaka ayın ilk altı günü içinde patronunuza söyleyin. Zamanım dolmadan ben de size söylüyorum işte. Aklınızın bir kenarına yazın.
Adamcağız önce bir sersemledi.
- Suzan İleri kim yahu
- Suzan değil, Susan Miller. Aaa, tanımıyor musunuz? Hani şu ünlü astrolog.
Gülmeye başladı, sanırım sinirden..
- Arkadaşım, sizi bana sayıyla mı veriyorlar?
- Valla ben onu bilmem patron. Söyledim işte benden çıktı. Şimdi bu gece sizin içinizde ilahi bir şeyler olacak, bir ışık yanacak...Şirinlik Muskasına iyi bir zam, iyi bir prim vermeliyim diye düşüneceksiniz. Gerisi artık sizin probleminiz.
Şimdi size bu anlattığım garip ve yapılmaması gereken bir hareketmiş gibi gelebilir. Patronum geçen hafta içinde terfi aldı. Kendisini tebrik ettiğimde içten bir gülümsemeyle "Darısı senin de başına" demişti. Yani bu konuşmaya yapma cesaretini bana bizzat kendisi verdi. İyi ki söyledim, pişman değilim. Bir gelişme olursa mutlaka size de haber vereceğim ;)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder