27 Ocak 2014 Pazartesi

Kaçamak Çorbası


Kaçamak çorbası, diyetisyenimin verdiği lezzetli bir çorba. Eğer diyetinize uygun olmayan bir öğün yediyseniz bunu telafi etmek için yapıyorsunuz. İşte malzemeler;
2-3 kabak, 2-3 domates, 1 demet maydonoz, 1 demet nane, 1 demet dere otu, 1-2 diş sarmısak, 1 adet sogan (Ben kokmasın diye sogan ve sarmısak koymuyorum.) 1 yemek kaşığı bulgur, 1 yemek kaşığı zeytin yağı, 1 çay kaşıgı karabiber, 1 çay kaşığı kırmızı biber, 5 su bardağı su (1 lt)
Yapılışı : Bunların hepsi tencereye atılır. bir taşım kaynadıktan sonra blenderdan geçirilir ve afiyetle yenir.

Bu çorbayı ilk yaptıktan sonra diyetisyenime gidip tarifte bir yanlışlık olduğunu, su miktarının yetmediğini söylemiştim. O zaman öğrendim ki bir taşım kaynatmak, suyun tencereden taşması anlamına gelmiyormuş. Bir kere fokurdamaya başlaması demekmiş. Sizlerden de bilmeyenler olabilir diye bu çok değerli bilgiyi paylaşmak istedim.


Şimdi gecenin bir vakti bu tarifi neden yazdım? Sebebi tamamen vakit geçirmek. Şu anda çorbanın hazırlanmasını bekliyorum. Ufak bir ağlama krizi sonrası çorbayı yapıp yarın öğlen iş yerine götürmeye karar verdim. Göz yaşları içinde malzemeleri hazırlarken hala tam olarak neden ağladığımı çözememiştim. Düşündükçe bunu neyin tetiklediğini fark ettim.


Yatmadan az önce televizyonda "Bride Wars" isimli geyik ötesi bir komedi filmi izlemiştim. Sanırım ister istemez bilinç altımda başka çağrışımlar yaptı. Uyumaya çalışırken kendimi çok kırılmış ve çok üzgün hissediyordum.  Normalde tetikleyiciyi bulduğunda sevinip rahatlamam gerekir öyle değil mi? Sonuçta artık "çok da fifi" demeyi başarabiliyorum. Ne yazık ki öyle olmadı. Bu sefer de böyle aptal bir şey için gecenin bu vaktinde çorba yapmaya başladığım için ağlamaya başladım. Otlar yıkanmış, kabaklar doğranmaya başlamış... yarım bırakamazdım..Hay laaaneetttt !!! Neyse, artık olan oldu. Hem şimdi daha iyiyim. Yazmak beni rahatlatıyor. Hala uyumayan varsa.. İyi geceler :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder