8 Nisan 2014 Salı

Hayatı Yeniden Keşfedin


Başlıktan da anlaşılacağı üzere, kişisel gelişim çabalarım son sürat devam ediyor. Son dönemdeki favorim a-han da bu kitap. Şema terapi diye bir şey varmış. Kitapta yer alan testleri yaptığımda en az beş altı tanesinin bende de olduğunu gördüm. Bu şemalarla baş etmeyi öğrendikçe, hayat kalitenizi olumsuz etkileyen unsurları ortadan kaldırabiliyormuşsunuz, yersen...


Bildiğiniz üzere bir süre önce geçmişi bir kenara bırakıp geleceğe odaklanmaya karar vermiştim. Ancak ne yaparsam yapayım, yeni planlarımı uygulamaya geçirmekte sıkıntı çekiyordum. Kitabı okuduktan sonra, kendimi sabote etmemim altındaki nedenin içimde barındırdığım şemalar olabileceğini fark ettim. O yüzden bu konuda bilgi alabileceğim bir uzman araştırmaya başladım ve sonunda bir klinik psikolog buldum.

Şimdiye kadar psikiyatristleri zengin ettim, sıra psikologlara geldi anlaşılan. Arkadaş bir seansına anasının nikahını istedi. Seçim yapmak zorunda kalmayı hiç sevmem. Ama avukat hazretlerine bir servet yatırdıktan sonra harcamalarıma dikkat etmek zorunda kaldım. O nedenle gelecekle ilgili çalışmalara bir süre ara verip şu lanet prangalarımdan kurtulmanın daha iyi olacağını düşündüm ve cumartesi günü ilk randevuma gittim.


Resmi bir karşılama ile başlayan seans, geçmişte yaşadığım tatsız olayları bilmem kaçıncı kez anlattıkça iyice çekilmez bir hal aldı. Bir iki kez espri yapıp havayı değiştirmeye çalıştım ama hatun hiç tepki vermedi. Off..  Benim için samimiyet önemli. Yanında rahat olmadığın biri ile özelini paylaşmak gerçekten çok zor. Yine de şımarıklık yapmadan buna bir süre boyun eğmem gerekecek. Ne demiştik ? Değişim hiç kolay değil.. bazen zorluklara katlanmak lazım :( .

Seans bitiminde hatun bana sakinleşmem gerektiğini söyledi. Meditasyon veya yoga yapabilirmişim. Bu laflar bir yerden tanıdık geliyor amaaaa...Sonunda amuda kalkıp beyin kanaması geçirmek suretiyle Nirvanaya ereceğim.

Psikolog maceralarımı merak edenler! Lütfen beni takip etmeye devam edin. Ayrıca üye olursanız pek bir sevinirim. Öyle bi okudum çıktımcılara sesleniyorum.. Sağ üst köşedeki zımbırtıyı boşuna koymadık.

Sevgiyle kalın :)













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder