27 Nisan 2014 Pazar

Seslenen Kitap


Sizlere son keşfimden bahsetmek istiyorum, seslenen kitap.. Yıllaaaar yıllar önce, henüz okumayı bile bilmeyen küçük bir kızken radyoda arkası yarın serilerini dinlemeye bayılırdım. Başladığı saati hiç kaçırmaz, on - on beş dakika gibi kısacık süresi bittiğinde ertesi gün yayınlanacak bölümü sabırsızlıkla beklerdim. Yakın bir geçmişte, bazı kitapların seslendirildiğini duymuştum. Ancak çoğu, görme engelli vatandaşlar için hazırlanmıştı ve onlara özel verilen bir şifre veya benzeri bir sistemle ulaşılabiliyordu. Sonradan bazı klasiklerin seslendirilerek CD halinde satıldığını duydum ama o dönemin yoğunluğunda nereden bulurum diye aramadım.


Geçenlerde App. Store'da gezinirken seslenen kitap isimli uygulamayı gördüm ve hemen indirdim. Almadan önce kitaplardan küçük örnekler dinleyebiliyorsunuz. Sonunda Can Dündar'ın Lüsyen isimli kitabını aldım. Bir kaç gündür akşamları site içinde yürüyüş yaparken müzik yerine kitabımı dinliyorum :). Kitap genel olarak Can Dündar tarafından seslendirilmiş, bazı bölümlerde de Semih Sergenin büyüleyen sesiyle renkleniyor. Nasıl büyük bir keyif olduğunu sizlere anlatmamın bir yolu var mı bilemiyorum. Hani.. kocaman bir çikolatayı hoyratça tüketirsiniz de, kalan son bir kaç parçayı her an bitecek korkusuyla keyfine vararak yersiniz ya..  Bu tarifi yalnızca benim için gerçekten özel ve mutluluk kaynağı olan anlar için nadiren kullanırım. İşte kitabımı dinlerken hissettiğim öylesine harika bir duygu.

Kitabı, sayfalarını çevire çevire, kağıt kokusunu içime çekerek okumayı her zaman tercih ederim. Ancak buna zaman ayıramıyorsanız sizlerin de sesli kitabı denemenizi tavsiye ederim. Spor yaparken veya korkunç bir trafiğin içindeyken zamanınızı kitap dinleyerek değerlendirebilirsiniz.
Sevgiyle kalın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder