2 Kasım 2013 Cumartesi

Ne Virüsmüş Arkadaş !!!


Baştan uyarıyorum, midesi kaldırmayan okumasın...
Uzun bir tatilden sonra Çarşamba günü ilk iş günüme başladım. Sabahtan başlayan acayip bir mide bulantısı vardı. Bünye alışmadı herhalde diye pek üstünde durmamıştım ama öğlene doğru ateşim de iyice artmaya başlayınca mecburen eve döndüm. Akşam dayanamayıp Çılgın Ruziye'yi aradım ve beni hastaneye götürmesini rica ettim. İşten dönüyormuş, yoldaymış. Hazırlanmamı, gelip alacağını söyledi. Epey bir süre siyah mı, mavi mi, mor mu, kırmızı mı giysem diye düşündüm. Ee hazırlan dediiii... Hem hasta bile olsam bazı şeyler ihmale gelmez. Ya doktor yakışıklıysa ?!! Ne de olsa ilk izlenim önemli.
Acile vardığımızda beni bir bölmeye aldılar. Önce gençten bir erkek hemşire geldi. Tansiyonuma falan baktı, tahlil için kan aldı. Bir süre sonra doktorun ayak sesleri duyuldu heyecanla beklerken birden perde açıldı veeee... Aamaaaannn bu ne yaaa... orta yaşlı, tipsiz, karizmasız, sıradan bir doktor. Geldi muayene etti. Şikayetlerimden virüs olabileceğini söyledi. O yüzden benden bir de "gayta" örneği istedi. A-aaa ne ayıp.. Ben o kadar özene bözene giyinmişim, sen utanmadan bana gayta falan diyosun.  "Yok arkadaş" dedim, "Kalmadı. Üstünüze afiyet sabahtan fena cırcır olmuştum ama öğlenden beri faaliyet yok." . Adam hiç istifini bozmadan, "muayene ederken bağirsaktan sesler duydum, faaliyet devam edecek, siz denemeye çalışın" dedi. Ayyyy ne ayıııppp...Terliğin olsa kafasına atarsın, o derece.


Neyse, koca bir şişe serum ve antibiyotik verdiler. Kendimi daha iyi hissetmeye başlamıştım. 1 saat kadar sonra doktor, elinde kan tahlili sonuçlarıyla geri döndü.
- Gayta tahlili verememişiz
- Yok, veremedik. Dedim ya, çıkmıyo..
- Kan tahlillerine göre virüs var..vıdı vıdı vıdı.. ama gayta olmadığı için ne tür bir virüs olduğundan emin olamıyoruz. Keşke verebilseydiniz
- Ya keşke..
O kadar serum ve antibiyotiğe rağmen 3-4 gün şikayetlerimin devam edeceğini söyledi ve bana o an için iki günlük rapor verdi. Ertesi gün gayta örneği getirmemi istedi, o zaman bir günlük daha rapor verecekmiş. İşe bak yaaa. Böyle boktan bir meselenin pazarlık konusu olacağı hiç aklıma gelmezdi.

Ertesi gün aksam üstüne kadar bekledim ama doktor amcaya gayta örneği temin edemedim. Ama gidip raporu uzatmam da gerekiyordu. Çünkü kendimi çok halsiz hissediyordum, tüm eklem yerlerim ağrıyordu, ateşim vardı ve o halde ertesi gün işe gidemezdim. Güç bela gittim hastaneye. Benimle ilgilenen doktor o gün yokmuş. Durumumu anlattım, başka bir doktor bakıp rapor verdi. Bu arada ben raporu beklerken, en son görmeyi umduğum başka bir doktoru gördüm... Dr. ihtiyar hassas kantar.. Beni tanımasın diye hemen elimle yüzümü gizlemeye çalıştım. Allahtan çabuk gitti. Bilen bilir. Bu senenin başında yine dötümden kaynaklı küçük bir sorun yaşamıştım. "Gayta"mı yaparken kanama oluyordu. Bu amcaya kontrole gittim. Amca beni yanlamasına uzandırdı..Döt muayenesinde usül böyleymiş. Sonrada işaret parmağıyla tek löpümü kaldırıp "Hımmm..yaklaşık bi on kilo vermeniz lazım." dedi !!! Ne hassas parmakmış ?! Bu hastanenin doktorları hepten çatlak. Haa..bir de çok fena ahları tutuyor. Eve gittikten sonra o bağırsak faaliyetleri bir başladı...aman Tanrım, durdurabilene aşk olsun.

Merak edenler için, şimdi biraz daha iyiyim. Halsizlik devam ediyor ama en azından ateşim kalmadı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder